التواصل المباشر مع الادارة والاعضاء القدامى من خلال قناة التلغرام

العودة   :: vBspiders Professional Network :: > [ ::. خدماتنـــــا .:: ] > جـــ'ابات العناكــ'ب

LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-14-2013, 03:58 PM   رقم المشاركة : 1 (permalink)

الصورة الرمزية ahmed medo

ahmed medo غير متواجد حالياً

إحصائية الترشيح

ahmed medo is on a distinguished road

سؤال مجاب: بواجه مشكلة بخصوص بعض البرامج لعمل باتشات لاخترق الاجهزة .. و كمان مشكلة في فهم بعض ارتباطات النو اي بي و البورت في الفايروول .. و اخر حاجة اني في شروحات مرفوعة في سيرفات مش عارف احمل منها

بواجه مشكلة بخصوص بعض البرامج لعمل باتشات لاخترق الاجهزة .. و كمان مشكلة في فهم بعض ارتباطات النو اي بي و البورت في الفايروول

1- اول حاجة انا سطبت برنامج biforst و عملت الباتش بتاعه و جربته علي نفسي و اشتغل مية مية بس لما بعت نفس الباتش للاب توب اخويا و خليته يدوس علي الايكونة و ظهر عندي فعلا انه الباتش اتفتح بس لما جيت ادخل لقيت نفسي بدخل علي الجهااز بتاعي مش اللاب !!

2- تاني حاجة . لما جيت اجرب برنامج ال poison و عملت الباتش بتاعه و حفظته و جيت اجربه علي نفسي مشتغلش !!! معلومة انا لما جيت ادخل البيانات دخلته بنفس الهوست الي دخلته في البرنامج بتاع bifrost و مش عارف دة غللط ولا لاء بس انا غيره الهوست و عملت واحد جديد في ال نو اي بي و بردو نفس المشكلة

3 - انا شفت الشروحات الي المنتدي عامله عن عن اختراق الاجزة الكلاسيكية و الشروحات بتاعت فتح بورت في الفاير وول و عمل ( اي بي ) في ( نو اي بي ) و فتح بورت في الراوتر !!! انا مش فاهم علاقتهم بعضيهم اوي يعني مثلا انا لازم لما اخترق جهاز و اعمل برنامج لازم افتح بويت في الفاير وال و افتح برنامج النو اي بي عندي و كدة و لو معلمتش حاجة فيهم ممكن يسبب مشكلة و ايه مثلا هتكون المشكلة دي او شكلها هيكون ازااي

4 - رااابع حاجة .. ان في شورحات المنتدي بيرفعهاا علي سيرفات مش عارف احمل مننها و الي كان تبع الشرح تسجيل في موقع الريلاكس للاتصال العكسي

----------------------------------------------------------------------------------------------
يا ريت الاجابات تكون مفهومة علشان انا لسة مبتدي في تعليم الهار

Vspan style="font-weight: bold; color: #006400;"Cl[hf:VLspanC f,h[i la;gm fow,w fuq hgfvhl[ gulg fhjahj ghojvr hgh[i.m >> , ;lhk td til hvjfh'hj hgk, hd fd hgf,vj hgthdv,,g hov ph[m hkd av,phj

أفضل جواب - كتبه Sniper_Database
اقتباس
مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed medo
بواجه مشكلة بخصوص بعض البرامج لعمل باتشات لاخترق الاجهزة .. و كمان مشكلة في فهم بعض ارتباطات النو اي بي و البورت في الفايروول

1- اول حاجة انا سطبت برنامج biforst و عملت الباتش بتاعه و جربته علي نفسي و اشتغل مية مية بس لما بعت نفس الباتش للاب توب اخويا و خليته يدوس علي الايكونة و ظهر عندي فعلا انه الباتش اتفتح بس لما جيت ادخل لقيت نفسي بدخل علي الجهااز بتاعي مش اللاب !!

1/-

اخي لما لقيت نفسك في برنامج اما انك انت لم تحذف نفسك من برنامج لم جربت الباتش على جهازك

او انك مفعل خاصية في الباتش وهي عند حذف الباتش يرجع يتصل و يطلع جهازك في برنامج مرة اخرة > وتسمى حقن الباتش في الجهاز

2- تاني حاجة . لما جيت اجرب برنامج ال poison و عملت الباتش بتاعه و حفظته و جيت اجربه علي نفسي مشتغلش !!! معلومة انا لما جيت ادخل البيانات دخلته بنفس الهوست الي دخلته في البرنامج بتاع bifrost و مش عارف دة غللط ولا لاء بس انا غيره الهوست و عملت واحد جديد في ال نو اي بي و بردو نفس المشكلة

2/-

اخي انصحك با برنامج bifrost سهل في التعامل و كل شي
ولم جربت باتش poison على نافسك و ما وصلك تبليغ اكيد انك في اعدادت لم تغيرها
لانه في برنامج بيوزن يختلف على بيفروست في تغير اعدادت يعني لازمك تعدل اعدات بروت و بسورد و ...
استعمل بيفروست مادم وصلك تبليغ على نفسك

3 - انا شفت الشروحات الي المنتدي عامله عن عن اختراق الاجزة الكلاسيكية و الشروحات بتاعت فتح بورت في الفاير وول و عمل ( اي بي ) في ( نو اي بي ) و فتح بورت في الراوتر !!! انا مش فاهم علاقتهم بعضيهم اوي يعني مثلا انا لازم لما اخترق جهاز و اعمل برنامج لازم افتح بويت في الفاير وال و افتح برنامج النو اي بي عندي و كدة و لو معلمتش حاجة فيهم ممكن يسبب مشكلة و ايه مثلا هتكون المشكلة دي او شكلها هيكون ازااي

3/-

البورت = هو المنفذ الى راح يفوت منو الانصل اذ البورت مش مفتوح مراح يوصلك تبليغ
يعني البروت لزم تكون متاكد انو مفتوح لكي يوصلك تبليغ ,

انت قلت انو جهاز اخي لم استطيع اختراقها هنا اكبر سبب يكون بورت الي انت حططها في برنامج مغلق لذ لن يصلك تبليغ

4 - رااابع حاجة .. ان في شورحات المنتدي بيرفعهاا علي سيرفات مش عارف احمل مننها و الي كان تبع الشرح تسجيل في موقع الريلاكس للاتصال العكسي

4/-

بمناسبة لشروحات حط رد في الموضوع وانشاء صاحب الموضوع الله يعدل روابط

----------------------------------------------------------------------------------------------

وانصحك اخي بامتابعة دورات و دروس اكثر حول طريقة استعمل و تعامل مع البرامج لانه كل برنامج وطريقة عملها

تم التعديل لاظهار لون الرد من السؤال بعد إذنك استاذ سنايبر

قديم 04-14-2013, 04:44 PM   رقم المشاركة : 2 (permalink)

Sniper_Database غير متواجد حالياً

إحصائية الترشيح

Sniper_Database is on a distinguished road

افتراضي رد: بواجه مشكلة بخصوص بعض البرامج لعمل باتشات لاخترق الاجهزة .. و كمان مشكلة في فهم بعض ارتباطات النو اي بي و البورت في الفايروول .. و اخر حاجة اني في شروحات مرفوعة في سيرفات مش عارف احمل منها

اقتباس
مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed medo

1/-

اخي لما لقيت نفسك في برنامج اما انك انت لم تحذف نفسك من برنامج لم جربت الباتش على جهازك

او انك مفعل خاصية في الباتش وهي عند حذف الباتش يرجع يتصل و يطلع جهازك في برنامج مرة اخرة > وتسمى حقن الباتش في الجهاز

2/-

اخي انصحك با برنامج bifrost سهل في التعامل و كل شي
ولم جربت باتش poison على نافسك و ما وصلك تبليغ اكيد انك في اعدادت لم تغيرها
لانه في برنامج بيوزن يختلف على بيفروست في تغير اعدادت يعني لازمك تعدل اعدات بروت و بسورد و ...
استعمل بيفروست مادم وصلك تبليغ على نفسك

3/-

البورت = هو المنفذ الى راح يفوت منو الانصل اذ البورت مش مفتوح مراح يوصلك تبليغ
يعني البروت لزم تكون متاكد انو مفتوح لكي يوصلك تبليغ ,

انت قلت انو جهاز اخي لم استطيع اختراقها هنا اكبر سبب يكون بورت الي انت حططها في برنامج مغلق لذ لن يصلك تبليغ

4/-

بمناسبة لشروحات حط رد في الموضوع وانشاء صاحب الموضوع الله يعدل روابط

وانصحك اخي بامتابعة دورات و دروس اكثر حول طريقة استعمل و تعامل مع البرامج لانه كل برنامج وطريقة عملها

تم التعديل لاظهار لون الرد من السؤال بعد إذنك استاذ سنايبر

التوقيع

[ Attack ] The Site And [ Upload ] Shell And Get Information [ Config ]

And Connect To [ Database ] And Get [ Accounts ] <3

التعديل الأخير تم بواسطة mido868 ; 04-17-2013 الساعة 07:10 PM.

قديم 04-17-2013, 07:45 PM   رقم المشاركة : 3 (permalink)

Sniper_Database غير متواجد حالياً

إحصائية الترشيح

Sniper_Database is on a distinguished road

افتراضي رد: بواجه مشكلة بخصوص بعض البرامج لعمل باتشات لاخترق الاجهزة .. و كمان مشكلة في فهم بعض ارتباطات النو اي بي و البورت في الفايروول .. و اخر حاجة اني في شروحات مرفوعة في سيرفات مش عارف احمل منها

التعديل الأخير تم بواسطة mido868

تسلم ايدك اخي العزيز ما انتبهت

التوقيع

[ Attack ] The Site And [ Upload ] Shell And Get Information [ Config ]

And Connect To [ Database ] And Get [ Accounts ] <3